PREZENTARE


DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ CARANSEBEȘ (D.A.S.Caransebeș) este structura specializată în administrarea și acordarea beneficiilor de asistență socială și a serviciilor sociale, cu personalitate juridică, înființată în subordinea Consiliului local al municipiului Caransebeș, cu scopul de a asigura aplicarea politicilor sociale în domeniul protecției copilului, familiei, persoanelor vârstnice, persoanelor cu dizabilități, precum și altor persoane, grupuri sau comunități aflate în nevoie socială.

 

Scurtă prezentare audio


Date contact:

Adresa:  Caransebeș, str. Teiușului nr.24

Telefon/fax- 0255/512022

Mail- spascaransebes@yahoo.com


Conducerea:

Numele și prenumele persoanelor din conducerea Direcției de Asistență Socială Caransebeș:

1. Director executiv – Dragomir Manuela Nicoleta

2. Șef Serviciu – Chirițescu Colistița Corina


Numele și prenumele funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor de interes public: 

- Mokesch Oana Diana

 

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ CARANSEBEȘ este organizată după cum urmează:

- servicii

- compartimente


 Structura organizatorică a Directiei de Asistentă Socială Caransebeș:

    1. Director executiv;

    2. Compartiment Evidență și plată beneficii sociale;

    3. Compartiment Protecția copilului și intervenția de urgență în cazuri de abuz, neglijare și prevenirea marginalizării sociale;

    4. Compartiment Protecția persoanelor vârstnice, a persoanelor cu handicap și monitorizarea asistenților personali;

    5. Serviciul Strategii, servicii sociale și relații cu ONG-urile (Cantina de Ajutor Social; Creșa; Asistența medicala școlară și comunitară);

    6. Compartiment  Economico-financiar, achiziții și administrativ;;

    7. Compartiment Juridic și resurse umane;

    8. Compartiment Registratură, relații cu publicul, evaluare inițială și analiză statistică.


Prin Direcția de Asistență Socială Caransebeș se oferă beneficii și servicii sociale în conformitate cu prevederile legislative în vigoare.


Beneficiile de asistență socială reprezintă o formă de suplimentare sau de substituire a veniturilor individuale/familiale obținute din muncă, în vederea asigurării unui nivel de trai minimal, precum și o formă de sprijin în scopul promovării incluziunii sociale și creșterii calității vieții anumitor categorii de persoane ale căror drepturi sociale sunt prevăzute expres de lege.


Principalele tipuri de beneficii de asistență socială sunt:

1. Beneficiile de asistență socială pentru prevenirea și combaterea sărăciei și riscului de excluziune socială:

    • Ajutorul social;

    • Ajutorul  pentru încălzirea locuinței;

    • Alocația pentru susținerea familiei;

    • Ajutoare de urgență susținute din bugetul de stat;

    • Sprijin educațional.

 

2. Beneficiile pentru susținerea copilului și a familiei au în vedere nașterea, educația și întreținerea copiilor:

    • Alocația de stat pentru copii;

    • Alocația de plasament;

    • Indemnizația pentru creșterea copilului;

    • Stimulentul de inserție;

 

3. Beneficiile de asistență socială pentru sprijinirea persoanelor cu nevoi speciale:

    • Drepturi acordate persoanelor cu handicap în conformitate cu Legea nr. 448/2006;

    • Indemnizația lunară acordată persoanelor cu handicap grav ;

    • Legitimatie card-parcare.

 

Beneficiile de asistență socială, în funcție de condițiile de eligibilitate, se clasifică astfel:

a) beneficii de asistență socială selective, bazate pe testarea mijloacelor de trai ale persoanei singure sau familiei;

b) beneficii de asistență socială universale, acordate fără testarea mijloacelor de trai ale persoanei singure sau familiei;

c) beneficii de asistență socială categoriale, acordate pentru anumite categorii de beneficiari, cu sau fără testarea mijloacelor de trai ale persoanei singure ori familiei.

  

În funcție de opțiunea solicitantului, beneficiile de asistență socială se plătesc prin următoarele modalități:

    • Mandat poștal;

    • Cont bancar deschis la una  din unitățile bancare care au incheiate  convenții cu Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, pe a cărei rază teritorială domiciliază/are reședința titularul beneficiului.


Cum se obțin beneficiile de asistență socială

 

Modalitate de obținere beneficii de asistență socială

Cererile și declarațiile pe propria răspundere precum și actele necesare pentru  acordarea următoarelor beneficii sociale : alocația de stat pentru copii, indemnizația pentru creșterea copilului – stimulentul lunar de inserție, venitul minim garantat (VMG), alocația pentru susținerea familiei, ajutorul pentru încălzirea locuinței se depun la sediul Direcției de Asistență Socială Caransebeș, din str. Teiușului, nr.24.

 

Alocația de stat pentru copii, acordată în baza Legii nr. 61/1993


Acte necesare dosar (în copie):

– cerere completată și semnată de reprezentantul legal al copilului;

– originalul și copia certificatului de naștere al copilului;

– actul de identitate al reprezentantului legal;

– documentele din care să rezulte situația juridică a copilului față de reprezentantul legal și orice alte documente justificative, după caz;

– dacă solicitantul optează pentru primirea alocației de stat în cont personal se solicită extras de cont, contul IBAN de la bancă.

-Acord prelucrare date personale.


Programul national de protectie sociala ,,Bani liceu,,

Beneficiari ai Programului național de protecție socială „ Bani de liceu” sunt elevii care se află în întreținerea familiilor al căror venit brut lunar pe membru de familie realizat în ultimele 3 luni anterioare depunerii dosarului (iunie, iulie, august, 2018), este de maximum 500 lei, precum și elevii care beneficiază de o măsură de protecție, tutelă sau curatelă în cazul respectării condiției de venit prevăzut mai sus. 

- cerere prin care solicita efectuarea anchetei sociale privind sprijinul „bani de liceu”;

- copie dosar depus la unitatea de învățământ


Stimulent educational- tichete de gradinita


Stimulentele educaționale se acordă copiilor din familii defavorizate în condițiile în care sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele criterii:

    • copilul este înscris într-o unitate de învățământ preșcolar, conform Legii Educației nr.1/2011

    • venitul lunar pe membru de familie sa fie de cel mult 284 de lei (de doua ori nivelul venitului minim garantat pentru o singura persoana (142 LEI X 2). 

    • beneficiaza copiii din familiile defavorizate, formate din sot, sotie si copiii aflati in intretinerea acestora, care locuiesc impreuna. Totodata, aceleasi beneficii pot fi acordate si copiilor aflati in intretinerea unei persoane singure, prin care se intelege persoana aflata in una dintre urmatoarele situatii:

-este necasatorita; 

-este vaduva; 

-este divortata; 

-are sotul/sotia declarat/declarata disparut/disparuta prin hotarare judecatoreasca; 

-are sotul/sotia arestat/arestata preventiv pe o perioada mai mare de 30 de zile sau executa o -pedeapsa privativa de libertate si nu participa la intretinerea copiilor; 

-nu a implinit varsta de 18 ani si se afla in una dintre situatiile prezentate mai sus; 

-a fost numita tutore sau i s-au incredintat ori i s-au dat in plasament unul sau mai multi -copii si se afla in una dintre situatiile amintite anterior. 

-este considerata familie si situatia in care cei doi parteneri nu sunt casatoriti, dar au copii impreuna sau copii ai unuia dintre ei, care locuiesc si gospodaresc impreuna.

    • acordarea tichetelor sociale va fi conditionata de frecventa regulata la gradinita a copiilor, evidenta in acest sens urmand a fi tinuta de educatori,cu exceptia absentelor motivate, ce pot fi de doua feluri:

-absente medicale – motivate, pentru care parintii trebuie sa aduca scutiri medicale corespunzatoare perioadei in care copiii au lipsit; 

-invoiri – cei mici pot fi invoiti de parinti maximum trei zile pe luna, cu conditia anuntarii cadrelor didactice. 

Pentru a primi tichetele sociale, absentele copiilor, fie ele si motivate, nu trebuie sa depaseasca 50% din totalul zilelor de gradinita. Doar in caz exceptional, o singura data intr-un an scolar, copiii vor putea beneficia de tichete sociale si daca in luna monitorizata au lipsit mai mult de jumatate din zilele de gradinita, din motive medicale.

    • tichetele sociale vor putea fi folosite pentru achizitionarea produselor alimentare si/sau de igiena, a produselor de imbracaminte si a rechizitelor.Actul normativ interzice transformarea tichetelor in bani si utilizarea acestora pentru achizitionarea bauturilor alcoolice sau a tigarilor. Cei care vor incalca aceste reguli nu vor mai fi sprijiniti, iar titularul dreptului va trebui sa returneze banii autoritatilor.

    • dreptul la stimulent se acordă începând cu luna în care beneficiarul îndeplinește criteriile de eligibilitate, pe bază de cerere și declarație pe propria răspundere, însoțite de actele doveditoare privind componența familiei, veniturile acesteia și înscrierea/frecventarea activităților organizate de grădiniță.

-Stimulentul se acordă lunar, pe perioada participării copilului la activitățile organizate în cadrul unităților din învățământul preșcolar, în perioada septembrie-iunie.


Acte necesare dosar (în copie):


a)certificatele de naștere ale copiilor aflați în întreținerea familiilor defavorizate;

b)certificatul de căsătorie și CI/BI/CR pentru parunți/reprezentanti legali ai copilului;

c)hotărârea judecătorească de încredințare în vederea adopției/delegare autoritate părintească/tutelă/curatelă, potrivit legii;

d)hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției, potrivit legii;

e)dispoziția conducătorului direcției generale de asistență socială și protecția copilului sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului ori a instanței de judecată, după caz, pentru măsura plasamentului; hotărârea judecătorească de instituirea tutelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare, potrivit legii;

f)hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este declarat/declarată dispărut/dispărută;

g)hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor;

h)după caz, alte acte doveditoare privind componența familiei.

    • Adeverință care atestă înscrierea/frecventarea activităților organizate de grădiniță.

    • Acte doveditoare cu privire la regimul juridic al locuinței.


Indemnizația pentru creșterea copilului – stimulentul lunar de inserție, acordată în baza OUG nr.111/2010

Indemnizația pentru creșterea copilului – stimulentul lunar de inserție, se acordă pe bază de cerere  însoțită de actele doveditoare.


Acte necesare dosar (în copie):

– cerere tip

– actele de identitate ale solicitanțiilor;

– certificat de naștere copil;

– după caz, certificatul de căsătorie sau livretul de familie;

– certificatul de încadrare într-un grad de handicap copil, dacă e cazul;

– cererea aprobată de conducerea unității în vederea intrării în concediu pentru creșterea copilului;

– dovada eliberată de angajator sau organele competente privind veniturile realizate;

– dispoziția de suspendare a contractului individual de muncă pentru perioada de 1 an, 2 ani sau 3 ani în cazul copilului cu handicap;

– în situația persoanelor care realizează concomitent venituri supuse impozitului din mai multe surse, concediul și indemnizația pentru creșterea copilului se acordă pe baza documentelor doveditoare privind suspendarea a cel puțin uneia dintre activități;

– fișa fiscală aparținând solicitantului (dacă e cazul);

– dacă solicitantul optează pentru primirea indemnizației sau stimulentului în cont personal se solicită extras de cont, contul IBAN de la bancă.

-Acord prelucrare date personale.

Dacă o persoană se află în plată cu indemnizație pentru creștere copil și a născut un alt copil, pentru prelungirea concediului se întocmește dosar nou.

Dacă persoana aflată în concediul pentru creșterea copilului optează pentru plata stimulentului se întocmește dosar nou și se depune cerere în vederea acordării stimulentului.

Începând cu data de 1 martie 2012 cel puțin o lună din perioada totală a concediului de creștere a copilului este alocată uneia dintre persoanele care nu a solicitat acest drept.

Prin urmare, indiferent de situație, părintele care se află în concediu pentru creșterea copilului sau în stimulent de inserție, cu excepția cazurilor pentru care aplicabilitatea art. 11 din OUG nr.111/2010 nu este obligatorie, va pierde o lună de drept, indiferent dacă acesta este de indemnizație sau stimulent, dacă celălalt părinte nu accesează propriul drept la concediu.

Noua reglementare se aplică pentru copiii nascuți după 1 martie 2012 aceasta fiind impusă în virtutea principiului că responsabilitatea îngrijirii copilului revine ambilor părinți.

 

Ajutorul social, acordat în baza Legii nr. 416/2001

Ajutorul social se acordă pe bază de cerere și declarație pe propria răspundere, însoțite de actele doveditoare privind componența familiei și veniturile realizate în luna anterioară depunerii cererii de către membrii acesteia.

Acte necesare dosar (în copie):

– cerere și declarația pe propria răspundere;

–  actele de identitate ale solicitanțiilor;

– certificatele de naștere ale copiilor;

– certificatul de căsătorie sau livretul de familie;

– hotărârea definitivă de încuviințare a adopției, de plasament familial al minorului, potrivit legii;

– actul din care să rezulte calitatea solicitantului de tutore sau curator;

– acte din care să rezulte ca un membru al familiei frecventează o formă de învățământ ;

– acte din care să reiasă încadrarea în categoria persoanelor cu handicap accentuat sau grav ori gradul I sau II de invaliditate, pentru persoanele aflate în întreținere ;

– adeverință care să ateste că sunt înregistrați în evidența agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, pentru încadrare în muncă și că nu au refuzat un loc de muncă sau participarea la serviciile pentru stimularea ocupării forței de muncă și de formare profesională oferite de aceste agenții.

-venituri nete realizate (luna anterioară depunerii cererii) și actele doveditoare sunt cele menționate în formularul de cerere (adeverințe privind salariul net, cupoane de pensie, ajutor de șomaj, cupon alocație de stat etc);

-Acord prelucrare date personale.

În cazul uniunii consensuale (concubinaj), considerată familie beneficiară vor fi prezentate si documente referitoare la componența familiei și venituri pentru partenerul solicitantului.

 

Alocația pentru susținerea familiei, acordată în baza Legii nr. 277/2010

Alocația se acordă pe bază de cerere și declarație pe propria răspundere însoțită de actele doveditoare privind componența familiei, veniturile acesteia și, după caz, privind frecventarea cursurilor școlare de către copiii aflați în întreținere.

Acte necesare dosar (în copie): 


-Cărțile de identitate ale tuturor membrilor familiei;

-Certificatele de naștere ale copiilor;

-Certificatul de căsătorie;

-Sentința judecătorească rămasă definitivă de divorț sau de plasare a minorului/minorilor la unul dintre părinți, hotărâre de încredințare sau plasament familial, dispoziție de instituire a tutelei etc.

-Adeverință elev; 

-Acte doveditoare din care să rezulte veniturile familiei: adeverință de salariu cu venitul „în mână”+valoarea tichetelor (dacă există), cupon de pensie (bătrânețe, boală, urmaș, întreținere etc), cupon de șomaj, cupon indemnizație de handicap;

-Adeverință de la ANAF din care să rezulte veniturile impozabile (pentru ambii părinți și copii majori aflați în întreținere);

-Adeverință eliberată de Direcția Taxe și Impozite cu privire la bunurile mobile și imobile aflate în proprietate (pentru ambii părinți și copii majori aflați în întreținere);

-Dacă familia deține un autoturism, la dosar se atașează și o copie după talon.

-Adeverința eliberată de Biroul Agricol cu privire la terenurile intravilane și extravilane aflate în proprietate (pentru ambii părinți și copii majori aflați în întreținere);

-Cererea-declarația pe propria răspundere privind componența familiei și veniturile realizate de membrii acesteia

-Extras de cont-pentru cei ce solicită virarea banilor în cont.

-Acord prelucrare date personale.

 

Ajutorul pentru încălzirea locuinței, acordat în baza OUG nr. 70/2011

Ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă pe bază de cerere și declarație pe propria răspundere privind componența familiei și veniturile acesteia.

Acte necesare dosar (în copie):

1. Cererea și declarația pe propria răspundere, completată integral, fără ștersături și adăugiri;

2. Actele de identitate ale membrilor familiei: carte de identitate, buletin, copie xerox și original;

3. Certificatul de naștere pentru copii cu vârsta sub 14 ani, copie xerox și original;

4. Acte doveditoare privind veniturile familiei din luna anterioară depunerii cererii: adeverință salariu net + tichete de masă, cupon pensie, cupon șomaj, cupon indemnizație persoană cu handicap, cupon alocație de plasament, etc., după caz;

5.Adeverință eliberată de asociația de proprietari din care să rezulte numărul membrilor luați în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreținere a locuinței, numele și prenumele acestora;

6. O factură recentă de la salubritate sau apă, din care să rezulte numărul membrilor de familie pentru care plătesc utilitățile – pentru solicitanții care locuiesc la casă;

7. Certificat fiscal - eliberat de Serviciul Taxe și Impozite din cadrul Primăriei municipiului Caransebeș, pentru fiecare dintre membrii majori ai familiei;

8. Viza Registrului Agricol din cadrul Primăriei municipiului Caransebeș (sau adeverința dacă familia deține terenuri sau animale);

9. Copie după actul de proprietate sau contractul de închiriere al locuinței;

10. Împuternicire notarială a titularului/proprietarului locuinței pentru beneficiarul ajutorului de încălzire (unde este cazul);

11. Acte doveditoare privind locuințe sau bunuri deținute în alte unități administrativ teritoriale;

12.Copie certificat înmatriculare mașină;

13. Ultima factură de energie electrică, gaze naturale, după caz; (pentru lemne nu se prezintă nici o factură);

14. Persoanele care au viza de reședință pe raza municipiului Caransebeș, trebuie să prezinte acte doveditoare privind terenurile și clădirile deținute în localitatea de domiciliu (certificat fiscal și adeverință de la biroul agricol);

15. Hotărâre definitivă de încuviințare a adopției sau plasamentul familial al minorului;

16. Actul din care să rezulte calitatea de tutore sau curator.


Sprijin educational - tichete sociale, acordate în baza OUG 133/2020:


Alocația se acordă pe bază de cerere, însoțită de actele doveditoare privind componența familiei și veniturile acesteia, astfel pentru preșcolarii aflați în intervalul de vârstă 3 – 6 ani, venitul lunar pe membru de familie nu trebuie să depășească 284 lei, iar pentru elevii din învățământul de stat primar și gimnazial, venitul lunar pe membru de familie poate fi de maximum jumătate din salariul de bază minimbrut pe țară.

Acte necesare dosar (în copie): 

- copie act de identitate solicitant;

- copie act de identitate al soțului/soției (după caz);

- copie certificat de naștere copil/copii;

- copie certificat de căsătorie părinți (după caz) ;

- copie certificat de deces părinte (unde este cazul)

- dovada înscrierii la grădiniță/școală;

- copie document din care rezultă calitatea de reprezentant legal al persoanei reprezentate;

- acte doveditoare privind veniturile realizate de membrii familiei, eliberate de angajator, de organele fiscale sau de alte autorități competente, mandate poștale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziții de stabilire a drepturilor (după caz) ;

- hotărârea judecătorească rămasă definitivă de divorț sau plasare a minorului, hotărâre de încredinșare sau plasament familial, dispoziție de instituire a tutelei, etc.

Alte documente (după caz)


 Încadrarea/prelungirea certificatului de handicap (adulti)


Ancheta sociala pentru incadrarea in grad de handicap, se realizează pe baza cerererii, iar încadrarea în grad de handicap se realizează prin hotarare a Comisiei de Evaluarea a Persoanelor Adulte cu Handicap din cadrul DGASPC Caras-Severin.


      -     Cerere tip

    • Copie act de identitate 

    • Copie vechiul certificat de încadrare în grad de handicap

    • Referat medicalde la medicul specialist-copie

    • Scrisoare medicala de la medicul de familie -copie

    • Cupon pensie -copie

    • Acord prelucrare date cu caracter personal


 Încadrarea/prelungirea certificatului de handicap (pentru minori)


Ancheta sociala pentru incadrarea in grad de handicap, se realizează pe baza cerererii, depusa de reprezentantul legal al minorului, iar încadrarea în grad de handicap se realizează prin hotarare a Comisiei pentru Protecția Copilului cadrul DGASPC Caras-Severin. 


       -    Cerere tip

    • Copie act de identitate copil

    • Copie acte identitate părinți, reprezentant legal

    • Copie hotărâre instanță/hotărâre a comisie pentru protecția copilului

    • Copie fișă medicală sintetică de la medicul de familie

    • Copie certificat medical de la medicul specialist

    • Copie fișă de evaluare psihologică

    • Copie fișă psihopedagogică

    • Copie vechiul certificat de încadrare în grad de handicap

    • Acord prelucrare date cu caracter personal



                          Legitimatie -card parcare, - persoane cu handicap.


Eliberarea acestor carduri-legitimație se face în baza prevederilor Legii nr.448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu modificările și completările ulterioare, și cu prevederile H.G. nr.268/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.448/2006 


Acte necesare:

      -cerere tip

      -copie a certificatului de încadrare în grad și tip de handicap eliberat de comisia de evaluare a persoanelor cu handicap sau decizia eliberată de comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, în termen de valabilitate; 

      -copie a actului de identitate al solicitantului; 

      -2 poze 30 x 40 mm, recente; 

      -cardul-legitimație expirat, în original, în cazul în care solicitantul a deținut un astfel de card.

      

      Scutire de la plata tarifului de  utilizare a retelelor de drumuri naționale.

În conformitate cu Legea nr. 193/2015, care a  modificat art. 28 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, scutirea de plata a rovinietei se poate face in situatia in care proprietarul sau  coproprietarul autoturismului este persoana cu handicap, precum si in cazul in care proprietarul autoturismului este asistentul personal sau insotitorul  persoanei cu handicap grav.

Acte necesare:

      -cerere tip 

      -copia CI/ BI al proprietarului autoturismului si al persoanei cu handicap 

      -copia certificatului de incadrare in grad de handicap 

      -copia cartii de identitate și a talonului autoturimului 


Tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde acordate în baza OUG 115/2020:

Tichetele sociale pe suport electronic pentru mese calde se acordă în baza OUG 115/2020, din sursa de finanțare POAD 2014-2020. Destinatarii finali ai tichetelor sunt pensionarii cu vârsta de peste 75 de ani care beneficiază de indemnizație socială pentru pensionari în valoare de 800 lei.

Valoarea lunară a tichetelor este de 180 lei și acestea se pot utiliza numai la unitățile afiliate transmise de către instituția prefectului.


Măști de protecție

Potrivit OUG 78/2020, un număr de 50 de măști, aferente unei perioade de 2 luni se acordă anumitor categorii de beneficiari. Actul normativ a fost înlocuit de Legea nr. 146/2020 care prevede un număr de 30 de măști lunar pentru aceleași categorii de beneficiari, acestea fiind:

-beneficiarii de ajutor social în baza Legii nr. 416/2001;

-beneficiarii de ASF în baza Legii nr. 277/2010;

-pensionarii ai căror drepturi bănești nu depășesc 1000 lei/lună;

-persoanele cu handicap care realizează venituri exclusive din prestațiile sociale prevăzute de art. 42 și 58 din Legea 448/2006.


Serviciile sociale din cadrul Direcțieie de Asistență Socială Caransebeș:

Informatii privind  organizarea Cantinei de Ajutor Social, conditiile de admitere, drepturile si obligatiile beneficiarilor, etc.


    • Serviciul social „Cantina de ajutor Social", cod serviciu social 8899 CPDH-I, functioneaza ca si compartiment in cadrul furnizorul Directia de Asistenta Sociala Caransebes acreditat conform Certificatului de acreditare seria  AF Nr. 004095/ 18.05.2018,  fără personalitate juridică, cu sediul în municipiul Caransebes, str. Tribunalului, nr. 2, județul Caras-Severin.

    • Cantina de ajutor Social ofera servicii sociale gratuite sau contra cost, conform Legii nr.208/1997 privind cantinele de ajutor social, pentru persoanele aflate în situații economico-sociale sau medicale deosebite.

    • Cantina asigura prepararea si distribuirea a 2 mese/zi-pranz(hrana calda) si cina(hrana rece), in limita alocatiei de hrana prevazuta de legislatia in vigoare.-12lei/zi/persoana.

      

       In conformitate cu prevederile Legii 207/1998, beneficiarii serviciilor sociale acordate prin „Cantina de ajutor Social" sunt:


    • copiii în vârstă de până la 18 ani, aflați în întreținerea acelor familii al căror venit net mediu lunar pe o persoană în întreținere este sub nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social;

    • tinerii care urmează cursuri de zi la instituțiile de învățământ ce funcționează în condițiile legii, până la terminarea acestora, dar fără a depăși vârsta de 25 de ani, respectiv 26 de ani în cazul celor care urmează studii superioare cu o durata mai mare de 5 ani, care se afla în situația prevazută la lit." a";

    • persoanele care beneficiază de ajutor social sau de alte ajutoare bănești acordate în condițiile legii și al căror venit este de până la nivelul venitului net lunar pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social și care provin din familii dezorganizate;

    • pensionarii;

    • persoanele care au împlinit vârsta de pensionare, aflate într-una dintre urmatoarele situații: sunt izolate social, nu au susținători legali, sunt lipsite de venituri;

    • invalizii și bolnavii cronici;

    • orice persoană care, temporar, nu realizează venituri.

      

      Condițiile de acces/admitere în cantină sunt următoarele:


    • acte necesare:

- acte de identitate, copie și original (B.I, C.I, Carte provizorie), pentru toți membrii familiei, certificat de căsătorie, de deces (unde este cazul), sentința de divorț (unde este cazul);

- adeverința de elev cu mențiunea dacă primește bursă sau bani pentru liceu și cuantumul acestora;

     -adeverință de venituri (adeverință de venit de la Administrația Financiară, adeverință de salariu net, cupon pensie, cupon ajutor de șomaj, cupon de ajutor social, cupon alocație de stat pentru copii) pe luna anterioară depunerii dosarului, după caz declarația pe proprie răspundere a beneficiarului, în original;

       -hotărâre de plasament/încredințare copie și original;

       -certificat și hotărâre de încadrare într-un grad de invaliditate/handicap, copie;

       -adeverință de la medicul de familie pentru toți membrii adulți ai familiei din care să rezulte starea de sănătate (istoricul bolilor) și că nu suferă de boli contagioase;

       -se completează o cerere pentru acordarea porțiilor de hrana;

Dreptul la serviciile cantinei de ajutor social se propune prin ancheta socială care se efectuează la domiciliul solicitantului.

Cererea de acordare/respingere se aprobă prin dispoziția primarului, în baza anchetei sociale.

Criteriile de eligibilitate:

    • Cantina de Ajutor Social prestează servicii sociale gratuite sau contra cost persoanelor aflate în situații economico-sociale sau medicale deosebite în baza Legii 208/1997.

    •  Serviciile sociale se prestează gratuit pentru persoanele care nu au venituri sau ale căror venituri sunt sub nivelul venitului mediu net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social.

    • Procedura prin care se întocmește documentația pentru beneficiarii cantinei de ajutor social, precum și condițiile în care poate fi accesat acest serviciu este cuprinsă în Procedura operațională a Cantinei de Ajutor.

    • Contractul de furnizare servicii se încheie între cantină/furnizorul acesteia și beneficiar sau, după caz, reprezentantul său legal ori reprezentantul legal al familiei.

    • Modelul contractului de furnizare servicii este stabilit de cantină/furnizorul acesteia, în baza modelului reglementat prin ordinul ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice și în funcție de condițiile prevăzute în regulamentul propriu de organizare și funcționare și procedura proprie de admitere.

    • Contractul de furnizare servicii este redactat în două exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte semnatară.

    • Persoanele îndreptățite să beneficieze de serviciile cantinei de ajutor social, și care realizează venituri ce se situează peste nivelul venitului net lunar, pentru o persoană singură, luat în calcul la stabilirea ajutorului social, pot beneficia de serviciile cantinei de ajutor social, cu plata unei contribuții de 30% din venitul pe persoană, fără a se depăși costul meselor servite, calculate pe aceeași perioadă.


 Condiții de încetare a serviciilor:

    • neprezentarea timp de 3 zile consecutiv pentru ridicarea porției de hrană, atrage dupa sine sistarea  acordarii porțiilor de hrană;

    • dacă se constată modificări care duc la încetarea porțiilor de hrană, se efectuează anchetă socială (dacă e cazul) și se propune încetarea dreptului prin dispoziția primarului;

    • neachitarea contravalorii meselor până în data de 31 a fiecarei luni pentru luna urmatoare at

       comercializarea de către beneficiari a produsele primite ca porție de hrană de la Cantina de Ajutor Social.

    • încălcarea prevederilor prezentului regulament de organizare și funcționare nu mai sunt îndeplinite condițiile de eligibilitate;

    • în situațiile prevăzute de Ordinului nr. 2126/2014 pentru aprobarea standardelor minime obligatorii privind cantina socială și a ghidului metodologic de implementare a acestor standarde.

        Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în Cantina de ajutor Social au următoarele drepturi:

    • să li se respecte drepturile și libertățile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, sex, religie, opinie sau orice altă circumstanță personală ori socială;

    • să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la luarea deciziilor privind intervenția socială care li se aplică;

    • să li se asigure păstrarea confidențialității asupra informațiilor furnizate și primite;

    • să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se mențin condițiile care au generat situația de dificultate;

    • să fie protejați de lege atât ei, cât și bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exercițiu;

    • să li se garanteze demnitatea, intimitatea și respectarea vieții intime;

să participe la evaluarea serviciilor sociale primite;

    • să li se respecte toate drepturile speciale în situația în care sunt minori sau persoane cu dizabilități.

Persoanele beneficiare de servicii sociale furnizate în ,,Cantina de ajutor Social"  au următoarele obligații:

    • să furnizeze informații corecte cu privire la identitate, situație familială, socială,

medicală și economică;

    • să participe, în raport cu vârsta, situația de dependență etc. la procesul de furnizare a serviciilor sociale;

    • să contribuie, în conformitate cu legislația în vigoare, la plata serviciilor sociale furnizate, în funcție de tipul serviciului și de situația lor materială;

    • să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situația lor personală;

    • să respecte prevederile prezentului regulament.

    • sa presteze pentru portiile de mancare primite actiuni si lucrari de interes local aprobate anual prin Hotarare a Consiliului Local.

      

Alte obligații pentru beneficiarii Cantinei de Ajutor Social:

    • Beneficiarii cantinei de ajutor social sunt obligați să respecte intervalul orar 11.30-14.30 între care se distribuie hrana la cantina de ajutor social;

    • Beneficiarii cantinei sunt obligați să vină personal pentru a-și ridica hrana ;

    • Beneficiarii cantinei sunt obligați să anunțe personal sau telefonic, imediat orice motiv ce îl impiedică să ridice masa în ziua în curs sau în cele viitoare ; hrana neridicată neprezentarea până la ora 14.30 decade persoana în cauză din dreptul de a ridica hrană în ziua respectivă, hrana neridicată se stornează în magazie pe bază de proces verbal iar produsele perisabile se distrug;

    •  Beneficiarii au obligația de a anunța personalul cantinei dacă situația lor familială  suferă  vreo  modificare  sau  alte  situații  care  pot influența situația materială/financiară;

    • Beneficiarii au obligația de a menține ordinea și disciplina în cadrul cantinei, fiind interzisă folosirea unui limbaj neadecvat;

    •  Beneficiarii cantinei au obligația de a se abține de la orice faptă care ar prejudicia cantina și angajații acestora;

    • Beneficiarilor le este interzis accesul în cadrul cantinei sub influența băuturilor alcoolice;

    • Este interzis fumatul în incinta cantinei.


Actualizat in - 03.03.2023, la ora 08:56.