FURNIZAREA  DE  DATE  CU  CARACTER  PERSONAL
din
REGISTRUL  NAȚIONAL  DE  EVIDENȚĂ  A  PERSOANELOR

Prin Legea nr. 677/ 2001 - pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date sunt stabilite regulile generale de prelucrare a datelor personale, drepturile persoanelor vizate și obligațiile operatorilor.

          Este important să știm că această lege ocrotește viața privată și familială a cetățenilor.

În consecință, te invităm să cunoști ce trebuie să faci pentru a obține astfel de date din

Registrul Național de Evidență a Persoanelor (denumită în continuare R.N.E.P.):
Ce sunt datele cu caracter personal

Datele cu caracter personal reprezintă orice informații referitoare la o persoană fizică identificată sau identificabilă

  • Exemple: numele și prenumele; adresa de domiciliu sau de reședință; data nașterii; datele din actele de stare civilă; seria și nr. B.I./C.I.; codul numeric personal;

IMPORTANT

  • Există și categorii speciale de date, cum sunt de exemplu: originea rasială sau etnică; convingerile politice, religioase și filozofice; apartenența sindicală; starea de sănătate; viața sexuală.
Cine poate solicita furnizarea unor date cu caracter personal din R.N.E.P.

       Persoanele fizice sau juridice pot solicita, în baza unor cereri scrise motivate, comunicarea de date cu caracter personal din Registrul național de evidență a persoanelor, referitoare la:

  • datele de stare civilă (numele, prenumele, data și locul nașterii, cât și prenumele părinților persoanelor în cauză);
  • datele referitoare la actele de identitate eliberate persoanelor despre care sunt  solicitate informații;
  •  datele referitoare la domiciliile și reședințele (vizele de flotant) acordate;
  •  datele referitoare la codul numeric personal atribuit.

În situația în care o persoană fizică solicită transmiterea unor date cu caracter personal, prin intermediul unui cabinet individual de avocatură, este necesară formularea unei cereri scrise în acest sens, care va fi depusă, spre competentă soluționare, la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor pe raza căruia domiciliază persoana fizică ale cărei date sunt solicitate.
    Notă:
  •  S.P.C.L.E.P. Caransebes poate să furnizeze informații despre persoanele care domiciliază pe raza Municipiului Caransebes sau a localitatilor arondate
Locul depunerii cererii, Date de contact, Program de lucru

Locul

  • cererea și actele necesare se depun, personal, la Biroul de Evidență a Persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P. Caransebes

Temeiul legal al acestor operațiuni.

      Activitatea de furnizare a unor date cu caracter personal din Registrul national de evidență a persoanelor este reglementată de O.U.G. nr. 97/ 2005 privind evidența, domiciliul, reședință și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, precum și de Legea nr. 677/ 2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, cu modificările și completările ulterioare.

     Potrivit actelor normative, furnizarea unor date cu caracter personal se poate realiza numai după obținereaîn prealabil, a consimțământului scris al persoanelor vizate.

  • astfel, dacă la sediul S.P.C.L.E.P. Caransebes este înregistrată o cerere privind comunicarea unor date cu caracter personal, în mod obligatoriu va fi obținut consimțământul scris al persoanei vizate, prin care aceasta declară în mod expres și neechivoc că este sau nu de acord cu furnizarea datelor solicitate.
  • în cazul în care persoana vizată a fost de acord cu furnizarea acestor date se vor comunica persoanei interesate informațiile solicitate.

         Consimțământul persoanelor vizate nu este necesar atunci când exista un temei legal justificat.

  • Se consideră temei legal justificat, solicitările unor date cu caracter personal primite din partea organelor de poliție, a Ministerului Apărării, Serviciului Român de Informații, Parchetului, Justiției, instituțiilor specializate de ocrotire socială cu privire la minori sau alte persoane îndreptățite la ocrotire, persoane fizice ale căror interese legitime sunt probate prin înscrisuri ce fac dovada temeiului legal justificat, persoanelor fizice care solicită comunicarea unor date proprii de evidență persoanelor etc.
Procedura de furnizare a datelor cu caracter personal.
Potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 84/ 2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, aprobată cu modificari și completări prin Legea nr. 372/ 2002, competența solutionării acestui tip de cereri revine:

 

  • Serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor - pentru cererile formulate atât de persoanele juridice, cât și de persoanele fizice (art. 5 lit. e) din O.G. nr. 84/ 2001);
  • Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, pentru cererile formulate de persoanele juridice, conform art. 14 alin. (1) lit. e din O.G. nr. 84/ 2001 și pentru cererile depuse de cetătenii români care și-au stabilit domiciliul în străinatate anterior anului 1989 sau de reprezentanții lor legali privind comunicarea datelor de identificare cu care aceștia figurează înscriși în evidențe, conform art. 14 alin. (1) lit. e^1 din O.G. nr. 84/ 2004.

Documentele care însoțesc  cererea privind furnizarea de date cu caracter personal din R.N.E.P.

  1.  Persoanele fizice sau persoanele juridice (de drept public sau privat) care solicită comunicarea de date cu caracter personal din R.N.E.P., fiind necesare la soluționarea unor dosare aflate pe rolul instanțelor de judecată sau, după caz, la indeplinirea obligației de identificare a domiciliului părților din dosar în vederea citării lor, cererea acestora va fi însoțită de un certificat de grefă în original sau copie xerox semnată și stampilată pentru conformitate cu originalul din care să rezulte numărul dosarului, instanța și faptul că persoana despre care se solicită date este parte în proces sau se poate prezenta o încheiere de ședință prin care se obligă părțile la identificarea domiciliului pârâtului, precum și a altor părți din dosar, totodată fiind necesară și  achitarea taxele aferente.

     

  2. datele solicitate vor fi transmise instanței de judecată, pe rolul căreia se află dosarul în cauză.
  3.   În cazul cabinetelor de avocaturăcare au obligația de a identifica domiciliul unor părți din dosar, în vederea citării acestora în instanță,vor depune la sediul Biroului de Evidență a Persoanelor Caransebes o cerere scrisă prin care solicită informațiile respective, care va fi însoțită de un certificat de grefă în original sau o fotocopie semnată și ștampilată pentru conformitate cu originalul, din care să rezulte numărul dosarului, instanța și părțile implicate în proces sau după caz, încheierea de ședință în original sau o copie xerox semnată și ștampilată pentru conformitate cu originalul prin care se obligă părțile la identificarea domiciliului pârâtului, precum și a altor părți din dosar, cu mențiunea conform cu originalul, semnată și ștampilată de avocat.Totodată, pe lângă taxele aferente, se va prezenta și împuternicirea avocațială în original sau o copie xerox cu mențiunea conform cu originalul.
  4. datele solicitate se comunică numai instanței pe rolul căreia se află dosarul, în care persoana vizată, alta decât cea cu care cabinetul de avocatură are încheiat angajament, este parte în proces.
  5.  În cazul birourilor notarilecare solicită informații despre o anumită persoană pentru dezbaterea unei succesiuni este suficientă prezentarea unei adrese oficiale (din care să rezulte deschiderea succesiunii), precum și taxele aferente care se impun a fi achitate.
  6. datele se vor transmite biroului notarului public care a solicitat aceste verificări.
  7.   Executorii judecătorești pot solicita furnizarea unor date cu caracter personal din R.N.E.P. în baza unei adrese oficiale din partea cabinetului, precum și a achitării taxelor aferente.
  8. Informațiile solicitate vor fi transmise biroului executorului judecătoresc.
  9.  Lichidatorii sau executorii judiciaricare solicită comunicarea unor date cu caracter personal din R.N.E.P. vor prezenta o adresă oficială, achitând taxele aferente, precum și următoarele documente:
  10. -hotărârea prin care societatea lichidatoare/lichidatorul, a fost desemnat în vederea lichidării;
  11. -dovada din care să rezulte faptul că persoana despre care se solicită date, este administratorul societății debitoare;
  12. -legitimația de membru al Uniunii Naționale a Practicienilor a lichidatorului judiciar desemnat a soluționa dosarul, valabilă pentru anul în curs,
  13. -atestatul societății comerciale profesionale, desemnată ca lichidator judiciar, valabilă pentru anul în curs;
  14. datele solicitate se pot comunica atât la instanța competentă, cât și la lichidatorul sau executorul judiciar.
  15.   În cazul în care este necesară recuperarea creanțelor datorate unei bănci aflate în stare de faliment sau în lichidareinstituția lichidatoare, desemnată printr-o hotărâre judecătorească va putea obține date cu caracter personal despre anumiți debitori, pentru a-i acționa ulterior în judecată prezentând o cerere scrisă, împreună cu dovada achitării taxelor aferente, precum și următoarele documente:
  16. -copia sentinței civile definitive și irevocabile din care să rezulte deschiderea procedurii falimentului și desemnarea lichidatorului judiciar (conformitatea cu originalul va fi atestată de instituția solicitantului);
  17. -copia contractului de împrumut, cu mențiunea conform cu originalul, semnată și ștampilată;
  18. -legitimația lichidatorului judiciar și atestatul societății lichidatoare desemnate în soluționarea dosarului, valabilă pentru anul în curs,
  19. datele se comunică instituției solicitante.
  20.    Pentru a identifica anumite persoane, care au calitatea de debitori, în vederea recuperării creanțelor datorate către anumite bănciexecutorul bancar, va putea obține informațiile necesare, prezentând o cerere scisă în acest sens, dovada achitării taxelor aferente, precum și următoarele documente:
  21. - legitimația emisă executorului bancar, valabilă pentru anul în curs;
  22. - contractul sau un extras din contractul de credit învestit cu formulă executorie, în copie xerox, cu mențiunea conform cu originalul sau după caz,
  23. - hotărârea judecătorească din care să rezulte persoana debitoare, precum și societatea care urmează să execute titlul executoriu, în copie xerox, cu mențiunea conform cu originalul.
  24. datele cu caracter personal se comunică instituției solicitante.
  25.   Medicii de familie, care au obligația potrivit legii de a corecta și înscrie codul numeric personal corect al pacienților, pe documentele care au fost respinse de Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Din acest motiv, vor putea obține informațiile corecte, prezentând o adresă oficială, însoțită de adresa prin care C.N.A.S. a respins înscrierea pacienților.
  26. Medicii de familie vor achita doar taxa de furnizare date – 1 leu/ persoană.
  27.   Pentru recuperarea pe cale amiabilă sau în instanță a prejudiciului cauzat de diferite persoane fizice la plata consumurilor de utilități, societățile comerciale de distribuție și furnizare a utilităților (energie electrică/ termică, gaze, apă) vor putea obține informațiile necesare despre acești debitori, prezentând o adresă oficială, însoțită de:
  28. - documentele care atestă calitatea de debitor al persoanei vizate, precum și,
  29. - documentele care atestă faptul că a fost îndeplinită procedura prealabilă de conciliere și de citare a persoanei la domiciliul cunoscut;
  30. - taxele aferente.
  31. datele vor fi comunicate instituției solicitante.   

Mențiune:

  • toate celelalte situații care pot surveni în activitatea de furnizare a datelor cu caracter personal din R.N.E.P., vor fi tratate în mod separat, în funcție de specificul acestora, fiind soluționate în conformitate cu prevederile legale în materie.
Taxele care se achită pentru obținerea unor informații din R.N.E.P.

    Conform dispozitiilor art. 11 alin. (1) si (2) din O.U.G. nr. 97/ 2005, republicată, coroborate cu dispozițiile O.U.G. nr. 59/ 2005 privind unele măsuri de natură fiscală pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/ 2004 privind denominarea monedei naționale, pentru soluționarea unor cereri punctuale, taxele pentru furnizarea datelor sunt, în prezent, de 1 leu/ persoanăși se achită în contul bugetului local al Municipiului Caransebes;
    în conformitate cu prevederile Legii nr. 117/ 1999 privind taxa extrajudiciară de timbru, fiecare cerere va fi timbrată cu un timbru fiscal în valoare de 5 lei (sau se poate achita contravaloarea acestei taxe de timbru tot în contul bugetului local al Municipiului Caransebes).

Modalități de plată a taxelor
  • Taxele se achită fie, pe loc, la CASIERIE, fie prin virament la Trezorierie*

Scutirea de la plata taxelor legale

     Potrivit prevederilor art. 11 alin. (6) din O.U.G nr. 97/ 2005 privind  evidența, domiciliul, reședința si actele de identitate ale cetățenilor români,  se exceptează de la plata taxelor prevăzute de lege verificările din R.N.E.P., sau, după caz, furnizarea unor date cu caracter personal, solicitate în scopul exercitării atribuțiilor legale, de către:
  • instituțiile publice cu atribuții în domeniul apărării, ordinii publice, securității naționale și justiției;
  • instituțiile publice cu atribuții în domeniul realizării creanțelor bugetare prin   modalitățile de executare silită prevăzute de lege;
  • casele de asigurari de sănătate județene și a municipiului București, Casa de Asigurări de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranței Naționale și Autorității Judecătoresti și Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului; Ministerul Sănătății Publice, autoritățile de sănătate publică județene și a municipiului București;
  • Ministerul Finanțelor Publice și structurile subordonate acestuia, în scopul urmăririi impozitului pe venit datorat de persoanele fizice;
  • instituțiile cu atribuții în domeniul protecției drepturilor copilului și al asistenței și   ocrotirii sociale a bătrânilor;
  • alte persoane juridice, în condițiile prevăzute de lege.
Extras din legislația in vigoare

      Extras din Legea nr. 677 din 21 noiembrie 2001 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.

  • Dispoziții generale
  • Scop

 

ART. 1

  • (1) Prezenta lege are ca scop garantarea și protejarea drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanelor fizice, în special a dreptului la viața intimă, familială și privată, cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.

Drepturile persoanei vizate în contextul prelucrării datelor cu caracter personal - Informarea persoanei vizate

 

ART. 12

  • (1)  În cazul în care datele cu caracter personal sunt obținute direct de la persoana vizată, operatorul este obligat să furnizeze persoanei vizate cel puțin urmatoarele informații, cu exceptia cazului în care această persoana poseda deja informațiile respective:
  • a)   identitatea operatorului și a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;
  • b)   scopul în care se face prelucrarea datelor;
  • c)  informații suplimentare, precum: destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor; dacă furnizarea tuturor datelor cerute este obligatorie și consecințele refuzului de a le furniza; existența drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizată, în special a dreptului de acces, de intervenție asupra datelor și de opoziție, precum și condițiile în care pot fi exercitate;
  • d)  orice alte informații a căror furnizare este impusă prin dispoziție a autorității de supraveghere, ținând seama de specificul prelucrării.
  • (2)  În cazul în care datele nu sunt obținute direct de la persoana vizată, operatorul este obligat ca, în momentul colectării datelor sau, dacă se intenționează dezvăluirea acestora către terți, cel mai târziu până în momentul primei dezvăluiri, să furnizeze persoanei vizate cel puțin următoarele informații, cu excepția cazului în care persoana vizata posedă deja informațiile respective:
  • a)  identitatea operatorului și a reprezentantului acestuia, dacă este cazul;
  • b)  scopul în care se face prelucrarea datelor;
  • c)  informații suplimentare, precum: categoriile de date vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existența drepturilor prevăzute de prezenta lege pentru persoana vizată, în special a dreptului de acces, de intervenție asupra datelor și de opoziție, precum și condițiile în care pot fi exercitate;
  • d)   orice alte informații a căror furnizare este impusă prin dispoziție a autorității de supraveghere, ținând seama de specificul prelucrării.
  • (3)  Prevederile alin. (2) nu se aplică atunci când prelucrarea datelor se efectuează exclusiv în scopuri jurnalistice, literare sau artistice, dacă aplicarea acestora ar da indicii asupra surselor de informare.
  • (4)  Prevederile alin. (2) nu se aplică în cazul în care prelucrarea datelor se face în scopuri statistice, de cercetare istorică sau științifică, ori în orice alte situații în care furnizarea unor asemenea informații se dovedește imposibilă sau ar implica un efort disproporționat față de interesul legitim care ar putea fi lezat, precum și în situațiile în care înregistrarea sau dezvăluirea datelor este expres prevăzută de lege.

Dreptul de acces la date

 

ART. 13

  • (1) Orice persoană vizată are dreptul de a obține de la operator, la cerere și în mod gratuit pentru o solicitare pe an, confirmarea faptului că datele care o privesc sunt sau nu sunt prelucrate de acesta. Operatorul este obligat, în situația în care prelucrează date cu caracter personal care privesc solicitantul, să comunice acestuia, împreună cu confirmarea, cel puțin următoarele:
  • a)  informații referitoare la scopurile prelucrării, categoriile de date avute în vedere și destinatarii sau categoriile de destinatari cărora le sunt dezvăluite datele;
  • b)  comunicarea într-o formă inteligibilă a datelor care fac obiectul prelucrării, precum și a oricărei informații disponibile cu privire la originea datelor;
  • c) informații asupra principiilor de funcționare a mecanismului prin care se efectuează orice prelucrare automată a datelor care vizează persoana respectivă;
  • d)  informații privind existența dreptului de intervenție asupra datelor și a dreptului de opoziție, precum și condițiile în care pot fi exercitate;
  • e) informații asupra posibilității de a consulta registrul de evidență a prelucrărilor de date cu caracter personal, prevăzut la art. 24, de a înainta plângere către autoritatea de supraveghere, precum și de a se adresa instanței pentru atacarea deciziilor operatorului, în conformitate cu dispozițiile prezentei legi.
  • (2)  Persoana vizată poate solicita de la operator informațiile prevăzute la alin. (1), printr-o cerere intocmită în formă scrisă, datată și semnată. În cerere solicitantul poate arăta dacă dorește ca informatiile sa îi fie comunicate la o anumită adresă, care poate fi și de poștă electronică, sau printr-un serviciu de corespondență care să asigure că predarea i se va face numai personal.
  • (3)  Operatorul este obligat să comunice informațiile solicitate, în termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei opțiuni a solicitantului exprimate potrivit alin. (2).
  • (4)  În cazul datelor cu caracter personal legate de starea de sănătate, cererea prevăzută la alin. (2) poate fi introdusă de persoana vizată fie direct, fie prin intermediul unui cadru medical care va indica în cerere persoana în numele careia este introdusă. La cererea operatorului sau a persoanei vizate comunicarea prevazută la alin. (3) poate fi facută prin intermediul unui cadru medical desemnat de persoana vizată.
  • (5)  În cazul în care datele cu caracter personal legate de starea de sănătate sunt prelucrate în scop de cercetare științifică, dacă nu există, cel puțin aparent, riscul de a se aduce atingere drepturilor persoanei vizate și dacă datele nu sunt utilizate pentru a lua decizii sau măsuri față de o anumită persoană, comunicarea prevazută la alin. (3) se poate face și într-un termen mai mare decât cel prevăzut la acel alineat, în măsura în care aceasta ar putea afecta bunul mers sau rezultatele cercetării, și nu mai târziu de momentul în care cercetarea este încheiată. În acest caz persoana vizată trebuie să își fi dat în mod expres și neechivoc consimțământul ca datele să fie prelucrate în scop de cercetare științifică, precum și asupra posibilei amânări a comunicării prevăzute la alin. (3) din acest motiv.
  • (6)  Prevederile alin. (2) nu se aplică atunci când prelucrarea datelor se efectuează exclusiv în scopuri jurnalistice, literare sau artistice, dacă aplicarea acestora ar da indicii asupra surselor de informare.

Dreptul de intervenție asupra datelor

 

ART. 14

  • (1)  Orice persoană vizată are dreptul de a obține de la operator, la cerere și în mod gratuit:
  • a)  după caz, rectificarea, actualizarea, blocarea sau ștergerea datelor a căror prelucrare nu este conformă prezentei legi, în special a datelor incomplete sau inexacte;
  • b)   după caz, transformarea în date anonime a datelor a căror prelucrare nu este conformă prezentei legi;
  • c)  notificarea către terți carora le-au fost dezvăluite datele a oricărei operațiuni efectuate conform lit. a) sau b), dacă această notificare nu se dovedește imposibilă sau nu presupune un efort disproporționat față de interesul legitim care ar putea fi lezat.
  • (2)  Pentru exercitarea dreptului prevăzut la alin. (1) persoana vizată va înainta operatorului o cerere întocmită în formă scrisă, datată și semnată. În cerere solicitantul poate arăta dacă dorește ca informațiile sa îi fie comunicate la o anumită adresă, care poate fi și de postă electronică, sau printr-un serviciu de corespondență care să asigure că predarea i se va face numai personal.
  • (3)  Operatorul este obligat să comunice măsurile luate în temeiul alin. (1), precum și, dacă este cazul, numele terțului căruia i-au fost dezvăluite datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată, în termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei opțiuni a solicitantului exprimate potrivit alin. (2).

Dreptul de opoziție

 

ART. 15

  • (1) Persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situația sa particulară, ca date care o vizează să facă obiectul unei prelucrări, cu excepția cazurilor în care există dispoziții legale contrare. În caz de opoziție justificată prelucrarea nu mai poate viza datele în cauză.
  • (2) Persoana vizată are dreptul de a se opune în orice moment, în mod gratuit și fără nici o justificare, ca datele care o vizează să fie prelucrate în scop de marketing direct, în numele operatorului sau al unui terț, sau să fie dezvăluite unor terți într-un asemenea scop.
  • (3) În vederea exercitării drepturilor prevăzute la alin. (1) și (2) persoana vizată va înainta operatorului o cerere întocmită în formă scrisă, datată și semnată. În cerere solicitantul poate arăta dacă dorește ca informațiile să îi fie comunicate la o anumită adresă, care poate fi și de poștă electronică, sau printr-un serviciu de corespondență care să asigure că predarea i se va face numai personal.
  • (4) Operatorul este obligat să comunice persoanei vizate măsurile luate în temeiul alin. (1) sau (2), precum și, dacă este cazul, numele terțului căruia i-au fost dezvăluite datele cu caracter personal referitoare la persoana vizată, în termen de 15 zile de la data primirii cererii, cu respectarea eventualei opțiuni a solicitantului exprimate potrivit alin. (3)

Care sunt informațiile de interes public

INFORMAȚIILE DE INTERES PUBLIC

Persoanele fizice sau juridice sunt îndreptățite a solicita datele prevăzute de Legea nr. 544/ 2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

 

Potrivit dispozitiilor art. 5 ale acestui act normativ, sunt informații de interes public următoarele:
  • a)  actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorității sau instituției publice;
  • b)  structura organizatorică, atribuțiile departamentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al autoritățtii sau instituției publice;      
  • c)    numele și prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice;
  • d)   coordonatele de contact ale autorității sau instituției publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail și adresa paginii de internet;
  • e)   sursele financiare, bugetul și bilanțul contabil;
  • f)   programele și strategiile proprii;
  • g)   lista cuprinzând documentele de interes public;
  • h)   lista cuprinzând categoriile de documente produse și/sau gestionate, potrivit legii;
  • i)    modalitățile de contestare a deciziei autorității sau a instituției publice în situația în care persoana se consideră vătămată în privința dreptului de acces la informațiile de interes public solicitate.

Potrivit art. 12 din Legea nr. 544/ 2001, se exceptează de la accesul liber al cetățenilor, următoarele informații, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate, potrivit legii:
  • a)  informațiile din domeniul apărării naționale, siguranței și ordinii publice, dacă fac parte din categoriile informațiilor clasificate, potrivit legii;
  • b)  informațiile privind deliberările autorităților, precum și cele care privesc interesele economice și politice ale României, dacă fac parte din categoria informațiilor clasificate, potrivit legii;
  • c)   informațiile privind activitățile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenței loiale, potrivit legii;
  • d)   informațiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
  • e)   informațiile privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvaluie surse confidențiale ori se pun în pericol viața, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfășurare;
  • f)   informațiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părțile implicate în proces;
  • g)  informațiile a căror publicare prejudiciază măsurile de protecție a tinerilor.
Actualizat in - 24.10.2016, la ora 09:20.